- przez Testimo_Admin
Opakowanie przesyłki w handlu elektronicznym ma wiele znaczeń. Dla osób, które przyzwyczajone są do tradycyjnych zakupów, ten aspekt e-commerce może wydawać się mało istotny. Ot, towar, który został przejrzany w stacjonarnym punkcie, raczej nie zostanie oddany, chyba, że będzie wymagał reklamacji. Inaczej rzecz wygląda w sprzedaży online. Tutaj, pakując towar, musimy zdawać sobie sprawę, że przejdzie on przez wiele miejsc, zanim dotrze do klienta. Dlatego opakowanie powinno być solidne, nie tylko dlatego, że przejdzie przez kuriera i sortownię, ale przede wszystkim z tego powodu, że są branże, gdzie niemal 30% towaru w sprzedaży elektronicznej, wraca do punktu wyjścia. Zatem powinno teoretycznie wytrzymać drogę w jedną i drugą stronę.
Opakowanie przesyłki, czyli prostota i logika
Na co zatem powinniśmy zwrócić uwagę, mając na myśli opakowanie przesyłki? Najlepiej będzie spojrzeć na te aspekty, które wydają się pozornie najprostsze i logiczne. Nie warto więc przygotować przesyłki tak, by towar, zamówiony przez klienta znajdował się w zbyt wąskim opakowaniu lub zbyt szerokim. Najlepiej będzie – jeżeli będą to rozmiary, mówiąc kolokwialnie, w sam raz. Po pierwsze dlatego, że przy tym pierwszym zastrzeżeniu, zbyt małe opakowanie może mieć wpływ na zamówiony przedmiot. A z kolei zbyt duży rozmiar paczki, sprawia, że musimy myśleć o jej wypełnieniu, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Przesyłka jest wtedy bardziej podatna na uszkodzenia i stanowi dla nas – już na tym etapie – potencjalny problem, jeżeli klient zwróci towar. Dlaczego? Bo będziemy zmuszeni do szukania kolejnego opakowania.
Opakowanie przesyłki, czyli elastyczność
Liczy się również elastyczność. To znaczy, że nawet jeżeli jesteśmy przyzwyczajeni, że opakowanie przesyłki ma formę kartonu, to nie zawsze to rozwiązanie się sprawdza. Szczególnie, jeżeli nasz asortyment składa się z pomniejszych produktów. Na rynku możemy znaleźć inne metody, które pozwolą na podobny, estetyczny efekt, co kartony, będąc jednocześnie, mniej kłopotliwe dla klienta. Chcąc się wyróżnić na rynku, a także trzymać współczesne, ekologiczne standardy, wystarczy czasami koperta bąbelkowa lub karton fasonowy. Cały problem polega na tym, aby wysyłając przesyłkę, myśleć również o kliencie, który z roku na rok zwraca coraz większą uwagę na to, co otrzymuje wraz z zamówionym towarem. Mnogość dodatkowych elementów wcale nie stanowi tutaj korzyści, chyba, że są to spersonalizowane dodatki lub inne, atrakcyjne bonusy.
Pamiętajmy o klientach
Wymienione przez nas uwagi, można potraktować, jako dwie zasadnicze sprawy, które powinny nas zainteresować. Opisów tego, jak powinno wyglądać opakowanie przesyłki, znajdziemy w literaturze zdecydowanie więcej. Ważne, żeby dostrzegać zmiany i potrzeby naszych klientów i wychodzić im naprzeciw.
Autor ma naprawdę ciekawą perspektywę.
Twoje treści zawsze są takie wartościowe.
Spotkaliście się już z tym? Na mojej twarzy maluje się teraz zaskoczenie